Career Opportunities

Educational Assistant - Secondary Team - French - Gilbert Paterson Middle School

Support Staff

Location: Gilbert Paterson Middle School

Competition #: 13344

Open To: Everyone

Date Posted: June 10th, 2021

Closing Date: June 17th, 2021 - 10:00am

Compensation Rate:

Educational Assistant - Secondary Team - French - Gilbert Paterson Middle School

We are excited to have an Educational Assistant opportunity available starting August 27, 2021.

Lethbridge School Division embraces diversity and functions in a dynamic, innovative, and fast paced environment. To help support student success, we are looking for flexible, empathetic, optimistic, and patient individuals to work as part of a dynamic team. The Educational Assistant works with students requiring targeted and specialized supports and services in order to effectively participate in their learning community. Tasks performed are varied and dependent on student needs. Responsibilities include assisting with and adapting academic tasks, implementation of strategies intended to support socially appropriate behaviours, attending to physical needs as well as medical needs specific to individual students, and monitoring progress.

Educational Assistants work under the direction of teachers, primarily with identified students. Successful applicants will be adept at quickly developing trust and rapport with students and staff. Educational Assistants work collaboratively within the school community to share information, reflect on effectiveness of strategies, suggest modifications to existing or novel strategies in order to maximize student success.

Educational Assistants are an integral part of a dynamic and collaborative team who work with students with behavioural issues and/or complex physical disabilities/developmental delays and will be expected to assume other duties, as required.

Please note that to reduce the risk of spreading COVID-19 and to keep our staff, students and families safe, employees will be required to wear a mask in hallways and when working with groups outside of their assigned cohorts.

What will you work?

29.50 hours/week Monday - Friday

Educational Assistant staff have a working calendar that provides time off during some non-instructional days.

Description du travail?

Les candidats travailleront en équipe pour soutenir une variété d’étudiants ayant divers besoins, y compris des problèmes de comportement et/ou des incapacités physiques complexes, des retards de développement et/ou des besoins médicaux graves. Les tâches comprendront l’assurance de la sécurité de tous les élèves en tout temps, la mise en œuvre de programmes individualisés et la mise en œuvre de plans de soutien au comportement positif élaborés par l’équipe d’apprentissage de l’élève. La Division scolaire de Lethbridge s’efforce d’assurer la sécurité du personnel et des élèves; toutefois, on ne peut pas prévoir tous les comportements dangereux de la part des élèves. Les comportements ciblés par les plans peuvent inclure, sans toutefois s’y limiter, une opposition sévère, frapper, donner des coups de pied, cracher, mordre, gratter et lancer des objets et l’utilisation d’un langage inapproprié et/ou menaçant. Soutenir les personnes ayant des pièces jointes valorisées (SIVA) est un atout.

Des nécessités pour réussir?

Il est nécessaire de s’entraîner et/ou d’avoir de l’expérience de travail auprès d’élèves ayant de graves difficultés de comportement, ainsi qu’une compréhension des DSA, de l’ODD, de l’ETCAF, du TDAH et/ou d’autres troubles du comportement. La préférence sera accordée aux candidats ayant une expérience avérée dans l’exécution de plans de soutien au comportement positif. Une formation et/ou de l’expérience avec ot/pt serait un atout. La personne retenue doit être disposée à fournir un soutien en matière de soins personnels, de levage et de toilette aux élèves et à participer à des activités communautaires (comme la natation et le patinage). Les aides-enseignants peuvent également travailler avec des étudiants qui ont récemment émigré d’autres pays et ces étudiants peuvent avoir d’importantes lacunes en matière de rendement, des barrières linguistiques et/ou des préoccupations sociales et émotionnelles. Une solide compréhension de la pratique éclairée des traumatismes, de la résilience, de l’établissement de liens, du soutien et des stratégies d’autoréglementation et des compétences en résolution de conflits est un atout. De plus, on s’attend à ce que la volonté de participer à l’apprentissage professionnel continu soit attendue.

La personne retenue sera en mesure de créer des relations avec tous les étudiants et le personnel et de s’adapter à des environnements d’apprentissage dynamiques. Être autonome, flexible et trouver des façons créatives d’établir des liens avec les enfants et de les réglementer sont considérés comme des compétences importantes des candidats retenus. De plus, la personne retenue doit avoir des aptitudes exceptionnelles en communication et faire preuve d’initiative pour résoudre les problèmes et créer des possibilités de réussite des élèves.

 

Please note that only those selected for further consideration will be contacted regarding an interview.

Requirements

Education and Experience Required:

  • Proof of Grade 12 or General Educational Development (GED). If you have obtained your education outside of Canada, the Division will require a copy of your Educational Credential Assessment (ECA) or International Qualifications Assessment Service (IQAS) confirming high school or post secondary equivalencies.
  • Post-secondary certificate or diploma in a related field such as Educational Assistant, Early Childhood Education and Child & Youth Care.
  • Combination of education and experience.

CONDITIONS OF EMPLOYMENT:

In order to ensure and maintain a safe and secure working and learning environment, applicants new to Lethbridge School Division who are offered employment must provide:

  • A police information check; including Vulnerable Sector Check from Police Services or an RCMP detachment that does not have any charges or convictions.
  • A satisfactory Intervention Record Check from South Region Alberta Child and Family Services.
  • Proof of photo identification, may be a valid driver’s licence, provincial identification card as issued by a licensed government registry office, valid passport or Nexus card. If one cannot be provided, a new card must be obtained and proof of application provided within three days of hire.
  • Documentation of a valid Social Insurance Number in the employee’s legal name. If valid Social Insurance documentation in the current legal name can not be provided, the successful candidate will be required to obtain a new one within three days of hire.

Benefits

The wage range for this position is $19.49 - $22.06/hour depending on education and experience.

Enjoy having evenings, weekends & school holidays off!

Enjoy access to benefits for you and your family!

Make a difference in a child's life!

 

Posting will remain open until 10:00 AM, June 17, 2021

Apply for this job

Additional Information:

External applications will not be considered until the internal applications of employees have been reviewed.